יישום ציפוי ננו קרמי לרכב אדום

ציפוי ננו קרמי לרכב

חושבים ליישם ציפוי ננו קרמי לרכב שלכם ?

האם הציפוי באמת שומר על צבע הרכב ?

האם זה עדיף על ווקס ?

האם זה שווה את הכסף ?

במאמר זה נסביר את עקרונות הציפוי הננו קרמי.

מה זה, מה היתרונות והחסרונות שלו, וכיצד הוא בהשוואה מול ווקס וחלופות אחרות.

מהו ציפוי ננו קרמי?

ציפוי ננו קרמי הוא נוזל שקוף, הציפוי הינו פולימר כימי המיושם על צבע הרכב כדי להגן עליו מפני נזקים. בדרך כלל הציפוי מיושם ידנית, הציפוי נקשר עם צבע הרכב כמקשה אחת ומספק שכבת הגנה מעל הצבע. בעקבות החיבור הכימי בין הציפוי הננו קרמי לצבע הרכב נוצרת שכבת הגנה שקופה והידרופובית המגנה על צבע הרכב ואוטמת אותו בפני נזקי הסביבה. בצורה זו הצבע נשאר חדש וללא פגע תחת שכבת ההגנה.

ציפוי ננו קרמי, הוא חלופה עמידה וחזקה יותר לווקס.

תפקידו המרכזי של הציפוי הננו קרמי הוא למנוע לכלוך, שריטות קלות, התחמצנות, דהייה והענקת ברק נוסף לצבע הרכב.

ציפוי ננו קרמי יקרא לעיתים גם ציפוי H9 (pH מתייחס לקשיחות הכימית של הציפוי). הציפוי הננו קרמי הוא פתרון חצי קבוע שאינו מתכלה בתנאי מזג אוויר כמו גשם, קיץ חם או חורף קר, בהשוואה לווקס אשר מתאדה ונעלם מצבע הרכב ביום קיץ חם.

יתרונות בציפוי ננו קרמי:

1. הגנה מפני קרני UV מזיקות

קשה להבין כמה נזק קרני ה-UV המזיקות של השמש יכולות לעשות לצבע הרכב לאורך זמן. הציפוי הננו קרמי יגן על צבע הרכב מפני חמצון, וימנע ממנו לדהות ולהיראות עמום. ישנה חשיבות גבוהה ליישום ציפוי ננו קרמי ברכבים החונים בחוץ רוב שעות היום ולמי שאין ברשותו חנייה מקורה.

2. הגנה מפני כתמים כימיים

כתמים כימיים הנובעים ממזהמים חומציים באוויר הם נזק פוטנציאלי נוסף לצבע הרכב. לדוגמא, מזהם חומצי המוכר טוב לכולנו הוא לשלשת ציפורים, לשלשת ציפורים הינה חומצית מאוד וללא ציפוי הגנה כלשהו היא תכתים את צבע הרכב בקלות. לשלשת ציפורים שנשארת זמן ממושך על צבע רכב שלא יושם עליו ציפוי הגנה תפגע בשכבת הצבע ותאכל אותה עקב רמות החומציות הגבוהות שבה. כתמים אלה נראים היטב על רכבים עם צבעים כהים, לכן ישנה חשיבות גבוהה לציפוי ננו קרמי ברכבים עם צבע כהה. הציפוי הננו קרמי ימנע ממזהמים אלו להידבק לצבע הרכב ולהכתים אותו.

3. התנהגות מים הידרופוביה, קלות ניקוי

כשמדובר בווקס וסוגים אחרים של מוצרי טיפוח לצבע הרכב, שטיפת הרכב יכולה להוות בעיה מכיוון שציפויים אלה עדינים וחלשים (בהרכבם הכימי) ובדרך כלל אינם מחזיקים מעמד לאחר השטיפה, לעומת זאת ציפוי ננו קרמי עמיד הרבה יותר ואין שום חשש להתבלות הציפוי לאחר שטיפות רבות. הציפוי הננו קרמי מתחבר כימית לצבע הרכב ודוחה מים עקב תכונותיו ההידרופוביות. משמעות הדבר היא שכל לכלוך על בסיס מים שיפגע על פני הצבע בסופו של דבר יחליק ממנו.

אפקט הידרופובי

ללא אפקט הידרופובי

טיפות מים או השפעה לא הידרופובית על מכסה מנוע לרכב שחור

כל מה שנדרש לשטיפת רכב שצופה בציפוי ננו קרמי איכותי הוא מכונת שטיפה בלחץ (גרניק) ויישום של סבון ללא מגע ממקציף.

4. גימור אולטימטיבי ומבריק

ציפוי ננו קרמי מעניק לצבע גימור עם אפקט ברק אולטימטיבי-מראה מבריק ועמוק, המוציא את המיטב מהצבע המקורי של הרכב. ברכבים כהים השינוי שמתקבל לאחר יישום ציפוי ננו קרמי הוא לא פחות ממדהים, הצבע מקבל עומק נוסף וברק במראה "רטוב" בשפה המקצועית. מגוון רחב של ביקורות חיוביות התקבלו מלקוחות וממומחים בתעשיית הרכב לאחר שראו והתרשמו מציפוי ננו קרמי.

תהליך יישום ציפוי ננו קרמי?

את ציפוי הננו נרצה ליישם על צבע הרכב כשהוא במצב מושלם, במידה וכבר החלטנו למגן את הצבע נרצה למגן אותו כשהוא נראה בשיאו בכדי להדגיש את הגימור המבריק והברק העמוק. לכן, בכל פעם לפני יישום הציפוי, צבע הרכב יעבור פוליש.

פוליש הינו חומר ליטוש עדין הגורם לחשיפת שכבת לכה חדשה ללא פגעים. הפוליש מגיע בשלוש דרגות כלליות: גס, בינוני וקל (פיניש).

לרוב, רכבים בצבעים כהים יעברו פוליש רב שלבי (הכולל לפחות שני שלבי פוליש) לפני יישום הציפוי, מכיוון שבצבע כהה ניתן להבחין בקלות בכל פגם, לעומת זאת ברכבים בהירים וחדשים ביצוע של פוליש חד שלבי יכול להספיק.

הדעה הרווחת היא שברגע שהרכב חדש אין לו פגעים בצבע ולכן אין צורך בביצוע פוליש, דעה זאת הופרכה פעמים רבות מכיוון שצבע הרכב יכול להינזק בקלות רבה, מספיקה שטיפה אחת לא נכונה  שתגרום לשריטות וסימנים בצבע שיגררו את הצורך בפוליש בכדי להעלים אותם.

לאחר שצבע הרכב עבר פוליש, נעבור לשלב יישום הציפוי הננו קרמי.

לפני יישום הציפוי כל חלקי הרכב המצופים יעברו חיטוי בעזרת אלכוהול, תהליך החיטוי הוא חשוב וקריטי מכיוון שהוא מכין את המשטח בצורה הטובה ביותר לחיבור הכימי שבין הציפוי הננו קרמי לצבע הרכב.

כמות שכבות ציפוי ננו קרמי

כמות השכבות שייושמו תלויה במותג הננו.

ישנם מותגים אשר דורשים יישום בשני שכבות, שכבה תחתונה קרמית, שכבה עליונה הידרופובית. מותגים אחרים מציעים תרכובות היברידיות המיושמות בשכבה אחת. ניתן ליישם ננו בשכבות רבות (מעל ל-2) אך לרוב לא יתקבל שום הבדל ממשי הנראה בעין בין ריבוי שכבות מאותו המוצר לבין כמות השכבות המינימלית הנדרשת של אותו המותג. 

כמה זמן מחזיק ציפוי ננו על הרכב?

ישנם מותגי ננו שמחזיקים יותר וישנם מותגים המחזיקים פחות, תלוי בהרכבם הכימי.

ברגע שניישם ציפוי ננו קרמי איכותי אנו צריכים להצליח להבחין באפקט שהציפוי מעניק במשך כשנה-שנה וחצי, בתנאי שימוש רגילים ושטיפות נכונות עם סבונים המותאמים לעבודה עם ציפויים (סבון עם חומציות ניטרלית).

ניתן לבחון בקלות את נוכחות הציפוי על ידי שפיכת מים על הרכב וצפייה באפקט ההידרופובי (דוחה מים) של הציפוי.

במידה והמים מחליקים מצבע הרכב בקלות ולא משאירים עכבות ובמשטחים אופקיים המים עומדים מקובצים בטיפות בודדות נפרדות נדע כי הציפוי הננו קרמי עדיין נוכח על צבע הרכב.

ישנם מותגי ננו המפרסמים עמידות של 7,5 ו-10 שנים, ברוב המקרים מדובר על גימיק שיווקי מכיוון שאחוז הציפוי שנשאר על הצבע לאחר מספר שנים ישאף במקרה הטוב לכמה אחוזים בודדים ולא נוכל להבחין בשום אפקט הנראה לעין (לא ברק ולא הידרופוביות).

כמה עולה ציפוי ננו לרכב?

כפי שכבר הסברנו לפני, הציפוי הננו קרמי מיושם לאחר פוליש. עבודת הפוליש היא קריטית ולא ניתן לדלג עליה.

לכן, כשאנו מתייחסים לעלות הציפוי ניקח בחשבון כי המחיר יכלול את עבודת הפוליש.

מחיר הפוליש בנפרד יכול לנוע בין 500₪ לפוליש חד שלבי (לדוגמא לרכב בהיר חדש) ולכ-1500₪ לפוליש רב שלבי שיכלול לפחות שני שלבי פוליש (לדוגמא לרכב כהה לא חדש).

המחיר לציפוי הננו קרמי בנפרד יכול לנוע בין 700₪ במידה ומדובר על שכבת ציפוי אחת, ולכ-1500₪ במידה ומדובר על שתי שכבות ציפוי.

מותגי ננו מסוימים חייבים להיות מיושמים בשתי שכבות (לפי הוראות היצרן) בזמן שמותגי ננו אחרים ניתן ליישם בשכבה אחת. ברוב המקרים ייושמו שני שכבות ציפוי ללא קשר למותג הציפוי.

המחיר לציפוי רכב בגודל סטנדרטי בשתי שכבות אשר כולל בתוכו את מחיר הפוליש ינוע בין 2500₪ לבין 3500₪.

האם כדאי לעשות ציפוי ננו לרכב?

התשובה היא חד משמעית כן !

לציפוי ננו קרמי יתרונות גדולים שיוסיפו ערך לרכב שלכם בטווח הארוך. הציפוי יהפוך את הניקוי והתחזוקה של צבע הרכב לפשוטה, קלה ומהירה.

חשוב לציין, ציפוי ננו קרמי אינו פתרון חד פעמי לכל הדאגות הקשורות לצבע הרכב. אין מוצר אחד בתעשייה שיבטיח הגנה מלאה לצבע. עם זאת, ציפוי ננו קרמי הוא אחת מאפשרויות ההגנה הטובות והמשתלמות ביותר הקיימות כיום.

שתפו:

מאמרים מומלצים:

תהליך עיטוף רכב במדבקת ויניל כחולה

ציפוי ויניל לרכב

מה הוא ציפוי ויניל ? ויניל הוא חומר העשוי מתערובת של פולימר פוליווינילכלוריד (PVC), שממנו מגיעה המילה "ויניל", לתערובת מתווספים תוספים שונים בכדי להפוך אותו

קרא עוד »
תהליך התקנת PPF על פנס קדמי ומכסה מנוע שחור

ציפוי PPF לרכב

מה זה בעצם PPF ? (מדבקה) F-Film (הגנה) P-Protection (צבע) P-Paint PPF הינו חומר פוליאוריטן תרמופלסטי שקוף, המיושם לעיתים קרובות על משטחים צבועים ברכבים חדשים

קרא עוד »
בעל מקצוע מומחה מיישם ציפוי השחרת חלונות על שמשה אחורית ברכב

חלונות כהים לרכב

השחרת חלונות לרכב דמיינו אתכם נכנסים לרכב לוהט שעמד כמה שעות בחום יולי אוגוסט. מניעים את הרכב, מורידים חלונות, מדליקים מזגן ומחכים שהרכב יתקרר בכדי

קרא עוד »
תהליך עיטוף רכב במדבקת ויניל כחולה

ציפוי ויניל לרכב

מה הוא ציפוי ויניל ? ויניל הוא חומר העשוי מתערובת של פולימר פוליווינילכלוריד (PVC), שממנו מגיעה המילה "ויניל", לתערובת מתווספים תוספים שונים בכדי להפוך אותו

קרא עוד »
תהליך התקנת PPF על פנס קדמי ומכסה מנוע שחור

ציפוי PPF לרכב

מה זה בעצם PPF ? (מדבקה) F-Film (הגנה) P-Protection (צבע) P-Paint PPF הינו חומר פוליאוריטן תרמופלסטי שקוף, המיושם לעיתים קרובות על משטחים צבועים ברכבים חדשים

קרא עוד »
בעל מקצוע מומחה מיישם ציפוי השחרת חלונות על שמשה אחורית ברכב

חלונות כהים לרכב

השחרת חלונות לרכב דמיינו אתכם נכנסים לרכב לוהט שעמד כמה שעות בחום יולי אוגוסט. מניעים את הרכב, מורידים חלונות, מדליקים מזגן ומחכים שהרכב יתקרר בכדי

קרא עוד »

Follow Us:

קורסים והכשרות מקצועיות:

מקנים לכם ידע תאורתי ופרקטי במקצועות הגדולים והמתפתחים ביותר בתחום הרכב

אתם עדיין מבולבלים באיזו מן האפשרויות עליכם לבחור, פשוט צרו קשר עם צוות המומחים שלנו שיעזרו לכם לבחור באפשרות הטובה ביותר בהתאם לצרכים שלכם.

 

כלי נגישות
פתח צ'אט
1
צריכים עזרה?
היי👋
לקבלת פרטים נוספים מנציג שירות