הבדלים בין ציפוי קרמי לציפוי הגנה לצבע PPF - מה עדיף?

בואו נודה בזה – שום דבר לא מנצח את ההרגשה של קניית מכונית חדשה, יפה ומנצנצת.

כיף להתפעל מיופיו של הצבע החדש והמלוטש כשהאור מאיר עליו.

למרבה הצער, צבע הרכב יאבד את הברק ויישרט עקב בלאי טבעי הנגרם על ידי נזקי טבע כמו אור שמש, מים או לכלוך וכמובן ע"י בלאי בלתי טבעי כמו שפשופיי חניה ,וונדליזם ,שטיפות עם חומרים לא נכונים ומפגעי דרך.

אבל מה אם ניתן היה למנוע את כל זה?

 

גלו את עולם ההגנה לצבע הרכב ! במידה וכבר ערכתם מחקר בסיסי על אפשרויות הגנת צבע הרכב, בטח כבר נתקלם במונחים של סרטי הגנה לצבע וציפוי קרמי.

באיזה מוצר כדי לבחור כשמדובר בשמירה על צבע הרכב שלך? במאמר זה נשווה ציפוי קרמי מול סרט הגנה PPF, בואו נראה מה היתרונות והחסרונות של כל מוצר.

ציפוי הגנה לצבע PPF: סקירה כללית

PPF הוא ציפוי מדבקה שקוף העשוי מפוליאוריטן תרמופלסטי המגן על הרכב מפני שריטות שנגרמות על ידי פסולת, לכלוך, אבנים, לשלשת ציפורים, עלים או נתזי חרקים. החומר קל, שקוף, חזק, עמיד וקל למתיחה.

ה-PPF הינו מוצר מושלם להגנה על צבע הרכב מכיוון שביכולתו להימתח על קימורים ובכך להגן על הצבע מבלי לפגוע בגימור המושלם כמו שהיה באולם התצוגה!

חברתנו משווקת מגוון ציפויי PPF מבית Skyfol הונגריה.

ציפוי ה-PPF הינו שקוף אך ישנו גם ציפוי PPF שקוף בטקסטורת מט, מה שיהפוך את צבע רכבכם למט !

פרדוקס משווקת את ציפוי ה-PPF העמידים והעבים ביותר בישראל.

עובי ה-PPF שחברתנו משווקת הינו 200+ מיקרון.

עובי הציפוי משפיע בצורה ישירה על עמידותו לאורך זמן.

יתרה מכך, חלקו העליון של ציפוי ה-PPF מגיע עם שכבת ריפוי רכה, שכבה זו מעניקה לציפוי את היכולת הייחודית לריפוי עצמי, באופן מידי, או כאשר מופעל עליו חום. ציפויי הגנת צבע איכותיים עמידים בפני כתמי מים (הידרופובי), סימני מינרלים מגשם, חמצון והגנה מפני קרני UV וכתמים כימיים.

ציפויים ננו קרמיים: סקירה כללית

כשמגיעים לציפויים קרמיים, אלו הם פולימרים נוזליים שכאשר מורחים אותם על הפח הרכב, הם מתחברים עם צבע הרכב, ויוצרים שכבת הגנה זמנית חצי קבועה. נוזלים קרמיים אלו מיוצרים מאותו חומר גלם המשמש בזכוכית, וקרמיקה – סיליקון דו חמצני או SiO2. ציפויים קרמיים עם אחוז גבוה יותר של SiO2 כמו בציפויים קרמיים של חברת  Schildex יוסיפו בנוסף גימור מבריק לצבע הרכב שלכם.

כפי שאמרנו לפניי, ציפויים אלו ידועים בתכונות ההידרופוביות שלהם, מה שאומר שנוזלים יתקשו להיצמד לצבע הרכב שלכם, מה שמקל על שטיפת הרכב ומונע הצטברות כתמים וסימנים לא רצויים אחרים.

בנוסף הציפוי מציע עמידות כימית משופרת והגנה מפני קרינת UV.

ההבדלים בין ציפוי ננו ל- ציפוי PPF

גם ציפוי PPF וגם ציפוי קרמי מטרתם העיקרית היא לשמור על צבע הרכב.

בנוסף למטרה עיקרית זו, לשניהם מאפיין זהה, הם "בלתי נראים" (שקופים) וחולקים כמה תכונות דומות כמו הפחתת נזקי חמצון מחשיפה ל-UV, הידרופוביות והגנה על המכונית מפני מזהמים חומציים.

אז איפה ההבדלים?

רמת הגנה

עמידות בפני פגיעות: ציפויי PPF עבים יותר מציפויי ננו קרמיים, מה שנותן להם עמידות גבוהה יותר מפני פגיעה, נגד פסולת מעופפת בכביש כמו אבנים, עלים וחרקים. לציפוי ה-PPF ישנו הרכב כימי מיוחד המאפשר לציפוי "להחלים" ולהתאחות תחת חום, ולחזור לצורתו המקורית לאחר קבלת שחיקה, שריטה או הזחה. אז אם הגנה מפני שריטות היא עניין חשוב עבורך, ציפוי PPF היא הבחירה מתאימה לכך.

הידרופוביות: זהו אזור בו ציפויים קרמיים (נוזליים) שולטים.

ציפויים קרמיים דוחים מים (הידרופובי), מה שמקל על הניקוי מכיוון שהרכב פחות מתלכלך בגלל שקשה יותר ללכלוך להיתפס "ולהדבק" על הצבע.

עֲמִידוּת

עמידות היא שיקול חשוב כאשר משווים ציפוי קרמי לעומת ציפוי PPF

ציפוי PPF איכותי העשוי מ-TPU אליפטי כמו Skyfol PPF יציע בין 3 ל-10 שנות הגנה !

כמובן שצריך ליישם את הציפוי בצורה מקצועית לפי הוראות היצרן ולדאוג לתחזוקתו השוטפת.

 

מצד שני, ציפוי קרמי איכותי יציע בין שנה לשנתיים הגנה, בהתאם לכמות השכבות שיושמו.

ציפוי קרמי 10H, שהוא כיום הציפוי הטוב והחזק ביותר בתעשייה, יחזיק מעמד כשנתיים במידה והיישום התבצע כהלכה, ובתנאי שנעשית תחזוקה שוטפת עם חומרים ייעודים מתאימים.

גורם הברק

שתי אפשרויות ההגנה על הצבע מגנות על הצבע המקורי של הרכב ועוזרות לשמור על הברק שלו. עם זאת, ציפויים קרמיים מוסיפים ברק נוסף לצבע הרכב.

ציפוי PPF איכותי יוסיף ברק גם כן, במיוחד כמו ציפוי Skyfol PPF מסדרת Elite שמגיע עם שכבת ברק עליונה בתרכובת כימית מיוחדת אשר נועדה להעצים את ברק הצבע.

עֲלוּת

העלות של ציפוי קרמי ושל סרטי הגנת צבע (PPF) תלויה באיכותם ובגודל הרכב.

מחירו של ציפוי קרמי הכולל פוליש יתחיל מ-3,000 שקלים.

המחיר תלוי בעבודת ההכנה הנדרשת (פוליש) רמת עמידות הציפוי וכמות השכבות שתבחרו.

מחיר ה-PPF הוא היקר יותר מבין שני המוצרים. העלות של סרט הגנה לצבע הרכב מתחילה מ-10,000 שקלים לציפוי כלל הרכב.

כפי שציינו לפני המחיר נקבע לפי גודל הרכב, עבודת ההכנה הנדרשת ובסדרת הציפוי הנבחרת.

ציפוי קרמי לעומת PPF: פסק הדין

קבלת ההחלטה אם ליישם ציפוי קרמי או PPF, תלויה בסופו של דבר בשלושה גורמים עיקריים – הצרכים שלך, כמה זמן אתה מתכנן להחזיק את הרכב והתקציב שהקצבת. במידה ואתם מעוניינים לחזק את הברק של הצבע, לשטוף את הרכב במהירות ובקלות יותר ולגרום לו פחות להתלכלך , אולי תרצו לבחור בציפוי קרמי על פני סרט הגנה לצבע PPF.

במידה ואתם נוהגים להחנות בחניונים ציבוריים, אין לכם חניה מקורה או פרטית בבית, נוהגים הרבה בכבישים מהירים, בעלי רכב יוקרה או פשוט רוצים לשמור ולמגן את צבע הרכב שלכם מפני נזק שפשופי חניה, ונדליזם, אבנים בכביש, לכלוך וכל פסולת אחרת שעלולה להשאיר שריטות אז ציפוי PPF הוא הפתרון הטוב ביותר בשבילכם.

חשוב להימנע מבחירת ציפוי PPF זול או PPF העשוי מ-PVC/TPH בתקווה לקבל הגנה מפני שריטות במחיר סביר. ציפויי PPF זולים מצהיבים מהר, עלולים להתקלף ובאופן כללי לא מחזיקים מעמד זמן רב.

הפתרון הטוב ביותר: ציפוי קרמי על PPF

ציפויים קרמיים וסרטי הגנה לצבע הם בהחלט צמד דינמי בשילוב – הידרופוביות, עמידות בפני פגיעות, הגנת UV ומראה משופר.

במידה ואתם מחפשים את ההגנה הטובה ביותר בין שתי האפשרויות שיש כיום בשוק, אנו ממליצים לבצע ציפוי קרמי (נוזלי) על ה-PPF. כן, זה יהיה יקר יותר. אבל במידה  ואתם בעלי רכב יוקרתי שרוצים לשמור עליו מוגן ומבריק כל הזמן, זה הפתרון המושלם עבורכם.

הטוב משני העולמות: אפשרויות כיסוי

אם הגנה מפני שריטות חשובה לך אך אינך רוצה להשקיע סכום כספי גבוה, ישנו פתרון.

ניתן להחיל את ציפוי ה-PPF על החלקים הפגיעים ביותר של הרכב אלה שיחשפו לשריטות ומכות מפסולת כביש ופגיעות חנייה.

אזורים אלה הם בעיקר הפגושים, מכסה המנוע ומראות הצד. לאחר שהאזורים הרגישים לפגיעה הוגנו באמצעות PPF, ניתן יהיה לצפות את שאר הרכב בציפוי קרמי.

שתפו:

מאמרים מומלצים:

תהליך עיטוף רכב במדבקת ויניל כחולה

ציפוי ויניל לרכב

מה הוא ציפוי ויניל ? ויניל הוא חומר העשוי מתערובת של פולימר פוליווינילכלוריד (PVC), שממנו מגיעה המילה "ויניל", לתערובת מתווספים תוספים שונים בכדי להפוך אותו

קרא עוד »
תהליך התקנת PPF על פנס קדמי ומכסה מנוע שחור

ציפוי PPF לרכב

מה זה בעצם PPF ? (מדבקה) F-Film (הגנה) P-Protection (צבע) P-Paint PPF הינו חומר פוליאוריטן תרמופלסטי שקוף, המיושם לעיתים קרובות על משטחים צבועים ברכבים חדשים

קרא עוד »
בעל מקצוע מומחה מיישם ציפוי השחרת חלונות על שמשה אחורית ברכב

חלונות כהים לרכב

השחרת חלונות לרכב דמיינו אתכם נכנסים לרכב לוהט שעמד כמה שעות בחום יולי אוגוסט. מניעים את הרכב, מורידים חלונות, מדליקים מזגן ומחכים שהרכב יתקרר בכדי

קרא עוד »
תהליך עיטוף רכב במדבקת ויניל כחולה

ציפוי ויניל לרכב

מה הוא ציפוי ויניל ? ויניל הוא חומר העשוי מתערובת של פולימר פוליווינילכלוריד (PVC), שממנו מגיעה המילה "ויניל", לתערובת מתווספים תוספים שונים בכדי להפוך אותו

קרא עוד »
תהליך התקנת PPF על פנס קדמי ומכסה מנוע שחור

ציפוי PPF לרכב

מה זה בעצם PPF ? (מדבקה) F-Film (הגנה) P-Protection (צבע) P-Paint PPF הינו חומר פוליאוריטן תרמופלסטי שקוף, המיושם לעיתים קרובות על משטחים צבועים ברכבים חדשים

קרא עוד »
בעל מקצוע מומחה מיישם ציפוי השחרת חלונות על שמשה אחורית ברכב

חלונות כהים לרכב

השחרת חלונות לרכב דמיינו אתכם נכנסים לרכב לוהט שעמד כמה שעות בחום יולי אוגוסט. מניעים את הרכב, מורידים חלונות, מדליקים מזגן ומחכים שהרכב יתקרר בכדי

קרא עוד »

Follow Us:

קורסים והכשרות מקצועיות:

מקנים לכם ידע תאורתי ופרקטי במקצועות הגדולים והמתפתחים ביותר בתחום הרכב

אתם עדיין מבולבלים באיזו מן האפשרויות עליכם לבחור, פשוט צרו קשר עם צוות המומחים שלנו שיעזרו לכם לבחור באפשרות הטובה ביותר בהתאם לצרכים שלכם.

 

כלי נגישות
פתח צ'אט
1
צריכים עזרה?
היי👋
לקבלת פרטים נוספים מנציג שירות